iPhone are tehnologie depasita, dar se vinde mai bine ca oricand

Cincopa video hosting solution for your website. Another great product from Cincopa Send Files.
Un gadget este depasit de tehnologia imbunatatita a concurentei in doar cateva luni de la lansare si poate fi uitat la fel de repede, insa aceasta regula nu pare sa se aplice si in cazul Apple.

Lansat in urma cu trei ani, iPhone exista de o eternitate in lumea gadget-urilor, dar se vinde mai bine ca niciodata. Si asta desi alte
smartphone-uri folosesc acum aceeasi tehnologie, iar unele dintre ele sunt chiar mai bune, remarca Associated Press.

Succesul de care se bucura iPhone arata de fapt ca Apple domina piata la capitolele imagine si simplitate, iar clientii obisnuiti sunt mai putin interesati de caracteristicile versiunii care urmeaza sa fie lansata in vara.

Standardele ridicate impuse de iPhone in ultimii ani au facut ca telefoanele sa aiba acum camere cu rezolutie mai mare decat a lui si care pot filma in high-definition. De asemenea, procesoarele unor telefoane precum Droid Incredible sunt mult mai rapide, iar tehnologia touchscreen mult mai eficienta din punct de vedere energetic o eclipseaza pe cea folosita de Apple.

Mai mult, competitia se lauda acum tocmai cu acele caracteristici care detasau candva iPhone-ul: designul slim si magazinul cu mii de aplicatii si jocuri.

Acelasi iPhone de trei ani

In China, unde Apple a inceput sa vanda iPhone in octombrie 2009, un distribuitor a declarat pentru Associated Press ca este uluit de ceea ce a reusit sa faca iPhone. “Apple vinde acelasi telefon de trei ani, iar vanzarile continua sa creasca. Nu-mi imaginez un telefon Nokia sau o alta marca sa reuseasca asa ceva”, a explicat Deng Jinchun.

Fanii brandului sunt obsedati de imbunatatirile aduse noii versiuni, dar cea mai mare parte a cumparatorilor par sa caute doar aura “cool” care vine odata cu el. Cei mai multi se multumesc cu simplitatea iPhone-ului sau a aplicatiilor si spun ca il folosesc pentru ca pot naviga pe Internet in timp ce vorbesc la telefon.

In schimb, un Blackberry pare un accesoriu de contabil care trebuie sa trimita multe e-mail-uri in fiecare zi, explica Jason Sfetko, designer la revista new-yorkeza Complex.

Ceea ce a atras, insa, critici este dependenta de produsele Apple a utilizatorilor. Dupa ce apuca sa isi construiasca o lume in jurul sistemului iPhone, sunt nevoiti sa cumpere si alte dispozitive Apple. Alte modele de telefoane nu se pot conecta la iTunes, pe care utilizatorul a inceput sa il foloseasca pentru a-si gestiona muzica, filmele, pozele si alte documente, Iar celelalte telefoane nici nu beneficiaza de cate o aplicatie pentru orice ai nevoie.

Locul 3 pe piata, dar cu un singur model

Interfata familiara si aplicatiile care raspund nevoilor oricarui utilizator au facut ca iPhone sa se vanda in continuare desi tehnologia sa a ramas usor in urma competitiei. 51 de milioane de unitati au fost vandute din 2007, iar ultimul trimestru a adus vanzari record de 8,75 milioane, de doua ori mai multe decat in perioada similara a anului trecut.

Succesul de pe piata al iPhone a ajutat si actiunile Apple sa isi dubleze pretul in ultimul an, iar investitorii sunt convinsi ca telefonul lor va mai creste.

In prezent, iPhone este pe locul al treilea pe piata smartphone, avand 14% din ea. Nokia domina de departe cu 47%, iar Research in Motion, producatorul Blackberry, detine 20% din piata. Si telefoanele care folosesc Android inregistreaza vanzari in crestere. Ele au 4% din piata, fata de 1% in urma cu un an, potrivit unui studiu recent al companiei de research Gartner.

Trebuie precizat, insa, ca in timp ce iPhone este un singur telefon, toate celelalte companii care produc smartphone-uri au lansat mai multe modele pe piata.

sursa: www.ziare.com

Share

Etichete:, , , , , ,

Leave a Reply