Cit te “costa” reputatia de pe Web?
Problema intimitatii online a fost dezbatuta intens, dupa ce Facebook, cea mai mare retea de socializare online din lume, a fost acuzata ca pune in pericol confidentialitatea datelor personale ale celor aproape 500 de milioane de utilizatori.
Reputatia online ii poate afecta pe utilizatori mai mult decat se asteapta, fiind un factor decisiv pentru unele companii, in procesul de recrutare, dar si pentru banci, la acordarea de credite, informeaza Yahoo News.
Ca si in cazul utilizatorului individual, o afacere poate “lasa urme” pe Internet. Reputatia online a unei afaceri poate avea un impact important asupra partenerilor sau furnizorilor.
Daca reputatia virtuala a unui business este negativa, increderea clientilor in serviciile si produsele companiei va scadea.
Detectivi online specializati
Bancile si companiile americane folosesc servicii specializate in cautarea de informatii relevante pentru a construi imaginea reputatiei unui posibil client sau angajat.
Rapleaf, companie specializata in monitorizarea social media, scaneaza intregul Internet dupa statusurile pe care userii le pun pe Facebook, tweet-uri, grupurile la care s-au inscris si comentariile pe care le-au lasat pe diverse site-uri.
Toate aceste informatii sunt transpuse intr-un raport numit “grafic social”.
Datele oferite de graficul social cuprind patternurile comportamentale ale utilizatorului cautat.
Prietenii virtuali iti afecteaza reputatia
Unele companii pot folosi aceste informatii pentru a afla cu cine esti conectat, in retelele sociale.
O banca ar putea sa vada cati din prietenii de pe Facebook ii sunt clienti si cati dintre acestia au intarziat plata datoriilor.
In cazul in care va detecta mai multi astfel de prieteni, solicitarea de credit a unui user ar putea fi respinsa.
Companiile care se ocupa de vanzarea “graficelor sociale” pun la dispozitia utilizatorilor optiunea de a-si cauta urmele lasate, de-a lungul timpului, pe Internet.
Google are un instrument asemanator, numit Google Privacy Dashboard, care arata toti pasii pe care i-a facut un utilizator conectat la serviciile gigantului IT.