S-au dus zilele in care puteam urmari majoritatea meciurilor pe platforme precum BeIN Sport sau MiTele Plus. in ultimele sezoane, Movistar a fost proprietarul drepturilor de difuzare a drepturile de difuzare a LaLiga
iar Orange a platit-o pentru a putea oferi clientilor sai cea mai buna concurenta nationala. Acest lucru ne-a lasat in situatia in care singura modalitate de a urmari fotbalul pana in acest an a fost sa ne abonam la un pachet cu unul dintre cei doi operatori, incepand de la aproximativ 100 de euro pe luna.

Aceste drepturi expira la sfarsitul sezonului actual, asa ca LaLiga le-a scos din nou la licitatie, iar licitatia s-a incheiat saptamana aceasta. in cele din urma, castigatorii au fost Movistar si DAZN, dar, departe de a clarifica situatia, rezultatul licitatiei a deschis o serie intreaga de posibilitati pentru anul viitor: ce meciuri va oferi fiecare platforma, vom putea urmari undeva toata LaLiga, ce se va intampla cu clientii Orange si ce se va intampla cu clientii Orange?

OTT-urile se intorc in LaLiga trei ani mai tarziu

in primul rand, trebuie clarificat faptul ca numai drepturile audiovizuale ale LaLiga drepturile audiovizuale pentru LaLiga Santander
(Primera División) pentru piata rezidentiala de televiziune cu plata. LaLiga SmartBank, canalul Horeca (hoteluri, restaurante si cafenele) si meciul gratuit vor fi scoase la licitatie intre februarie si martie 2022. in plus, drepturile pentru Liga Campionilor vor fi detinute in continuare de Movistar pana in 2024.

Pe Oligarh Mobile
Marii operatori trebuie sa cheltuiasca mai putin si sa castige mai mult: cresterile de preturi si ERE-urile sunt doar varful icebergului

Sa ramanem, asadar, la LaLiga Santander. Dupa cum am spus, Movistar a fost proprietarul exclusiv al drepturilor de difuzare in ultimii trei ani. in sezonul 2019/2020, am putut urmari tot fotbalul prin Mitele PLUS, detinut de Mediaset, dar in 2020/2021 si 2021/2022, nu vom avea niciun OTT interesat, fara ca OTT sa fie interesat de ea
Optiunile au fost reduse la doi operatori: Movistar si Orange (nu uitati ca Vodafone a renuntat la fotbal cu ceva timp in urma), cu pachete care costa in jur de 100 de euro pe luna.

in sezonul 2019/2020, am putut urmari tot fotbalul prin Mitele PLUS, dar in ultimii doi ani, optiunile s-au redus la Movistar si Orange.

Odata cu finalul sezonului actual se incheie si drepturile lui Movistar, astfel ca LaLiga le-a scos din nou la licitatie. Orange a decis sa nu participe direct la licitatie pentru a nu creste pretul, dar Movistar, care a facut din fotbal elementul sau diferentiator a facut din fotbal continutul sau diferentiator, si-a aratat de la bun inceput interesul pentru reinnoirea
si-a manifestat de la bun inceput interesul de a-si reinnoi contractul.

Au existat speculatii cu privire la posibila intrarea in joc a unui OTT
. Toate pariurile au fost facute pe Amazon (care detine drepturile pentru Ligue 1 franceza) sau DAZN (care ofera Premier League engleza). Aceasta din urma, in urma cu doi ani, a refuzat sa difuzeze LaLiga spaniola din cauza conditiilor economice si tehnice pe care i le-a impus Telefónica.

Ei bine, in cele din urma, licitatia s-a incheiat cu atribuirea drepturilor catre Telefónica si DAZN pentru 4,950 milioane de euro pentru urmatoarele cinci sezoane (din 2022/2023 pana in 2022/2023).2022/2023 – 2026/2027
), 990 de milioane de euro fiecare. Movistar, care plateste 520 de milioane pe sezon, va difuza in total cinci meciuri pe zi de meci, plus trei zile de meciuri complete, in timp ce DAZN, care plateste restul de 470 de milioane in fiecare an, va oferi alte cinci meciuri pe zi de meci.

Cheia este o intelegere in stilul Movistar-DAZN F1

Acordul incheiat de LaLiga cu Movistar si DAZN prevede ca acestea vor vor imparti 35 de zile de meci
Movistar va putea alege primul meci in 18 dintre ele, iar DAZN in celelalte 17. in plus, mai sunt trei zile de meciuri care, asa cum am mai spus, vor fi difuzate exclusiv si integral de Movistar (de aceea plateste mai mult decat DAZN).

Pe Oligarh Mobile
Fotbal pe Movistar+: cum sa creati imaginea virtuala si audio a meciurilor

Aici apare prima intrebare: vom asista la un acord Movistar-DAZN pentru ca ambele platforme sa ofere toata LaLiga? Sa ne amintim ca Telefónica are o relatie stransa cu DAZN.
si in prezent exista un acord important intre cele doua: Telefónica a cedat drepturile de difuzare a Formulei 1 catre DAZN pana in 2023 si, in schimb, DAZN a integrat tot continutul sau in Movistar+ (MotoGP, Copa del Rey, Premier League…).

Odata cu intrarea DAZN in LaLiga, am putea asista la un nou acord cu Movistar pentru a ceda de comun acord cele cinci meciuri pe zi pe care le detine fiecare dintre ele.

in acest fel, Movistar comercializeaza doua pachete care includ canalele DAZN
(unul pentru 10 euro pe luna si celalalt pentru 15 euro pe luna) si ofera un cont DAZN gratuit tuturor utilizatorilor de Fusión Plus, Fusión Premium si aceste pachete. Odata cu intrarea DAZN in LaLiga, am putea asista la un nou acord prin care cele doua companii sa isi cedeze reciproc cele cinci meciuri pe zi de meci pe care le are fiecare. Cu toate acestea, exista posibilitatea ca Movistar sa rezerve in exclusivitate aceste trei zile de meci in intregime.

in cazul in care se ajunge la un astfel de acord, este foarte probabil ca DAZN sa isi majoreze in cele din urma taxa, care este in prezent
care in prezent este de 9,99 EUR pe luna sau 99,99 EUR pe an. in Italia, DAZN difuzeaza intreaga Serie A (zece meciuri in fiecare zi de meci, dintre care sapte in exclusivitate) si are un pret de 29,99 euro pe luna; in Germania, DAZN difuzeaza doar meciurile de vineri si duminica din Bundesliga (Sky are meciurile de sambata, iar unele sunt transmise gratuit), iar tariful este de 14,99 euro pe luna sau 149,99 euro pe an.

Dupa cum putem vedea, oricare dintre cele doua optiuni sunt deja oferite de DAZN in alte tari: partajarea competitiei sau difuzarea integrala a acesteia. Cu toate acestea, pentru Movistar, fotbalul este ceea ce ii retine pe multi dintre clientii sai, asa ca singura optiune este sa ofere LaLiga La Liga. singura optiune este de a oferi LaLiga in intregime, ceea ce face de multi ani.
ceea ce face de multi ani. si, tocmai din acest motiv, in ciuda pastrarii Ligii Campionilor, cedarea tuturor meciurilor sale catre DAZN ar putea duce la o pierdere semnificativa de utilizatori.

Indiferent de aceasta, daca va reusi sa ajunga la un acord cu DAZN pentru ca DAZN sa cedeze/vanda drepturile asupra meciurilor sale, va trebui sa sa reformuleze oferta sa de pachete Fusion
. Tarifele care includ acum “ALL football” ar include si canalele DAZN (pretul ar creste) sau ar pierde cuvantul “all” (pretul ar scadea), in timp ce pachetele cu canale DAZN ar creste. Vom vedea ce se va intampla.

Orange, un alt jucator in domeniu

si toate astea, ce se va intampla cu Orange?
Directorul sau general, Jean-François Fallacher, si-a confirmat deja intentia de a continua sa ofere tot fotbalul si de a intra in negocieri cu ambele platforme. Movistar este obligata de CNMC sa vanda drepturile altor operatori in schimbul unui pret reglementat, astfel incat nu ar trebui sa existe nicio problema in ceea ce priveste “partea sa de placinta”. Cu DAZN, insa, lucrurile stau diferit, deoarece nu este obligata sa faca nimic.

Pe Oligarh Mobile
inscrierea pentru a viziona fotbal pe mai multe dispozitive: restrictii aplicate de Movistar si Orange

in acest moment, contractul dintre DAZN si Movistar prevede exclusivitatea celei din urma de a oferi continutul primului (inclusiv Formula 1 si MotoGP), dar aceasta exclusivitate ar fi incalcata
daca DAZN isi vinde meciurile catre Orange. Dar, desigur, in acest caz, pretul nu este reglementat si DAZN ar putea profita de aceasta operatiune pentru a rentabiliza toate acele sute de milioane de euro pe care le-a platit catre LaLiga. Va trebui sa vedem ce se va intampla.

CNMC obliga Movistar sa vanda drepturile altor operatori in schimbul unui pret reglementat.

si, apropo de reglementare, exista un detaliu pe care nu il putem trece cu vederea. Mentionam la inceput ca atribuirea drepturilor pentru LaLiga catre DAZN si Movistar este pentru urmatoarele cinci sezoane, dar in cazul operatorilor, CNMC nu le permite sa achizitioneze drepturile decat in schimbul unui pret reglementat, CNMC le permite sa achizitioneze drepturile doar pentru o perioada de trei ani.
. Asociatia patronala prezidata de Tebas nu a respectat acest punct, dar Movistar a cerut deja Comisiei sa includa aceasta perioada extinsa in regulament.

in cazul in care CNMC nu o accepta, drepturile Telefónica vor fi reduse de la cinci la trei ani. Prin urmare, ne confruntam cu luni de negocieri
in care, cu siguranta, vom vorbi din nou foarte mult despre fotbal. Sa inceapa pariurile.

Imagini | LaLiga

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.