Desi este prezent in alte tari de multi ani, noi, spaniolii, nu avem inca un sistem de trimiterea in masa a alertelor de urgenta pe telefoanele mobile ale cetatenilor.
la telefoanele mobile ale cetatenilor. Dar nu este departe: Spania ar trebui sa dispuna de un astfel de sistem pana in iunie 2022, alaturi de sistemul de localizare a apelantului 112 (cunoscut in mod obisnuit sub numele de 112 inversat).

in luna august, dupa ce a fost supus consultarii publice, Guvernul a lansat in dezbatere publica proiectul de decret regal, iar acum CNMC a propus cateva imbunatatiri, printre care, de exemplu, o termenul limita pentru ca operatorul sa emita alerte imediat ce acestea sunt
din momentul in care le primeste sau gratuit pentru toate numerele de urgenta.

Alerte de dezastru sau de amenintare iminenta

Exemplu de alerta in Statele Unite (Imagine: FEMA / Justin Singer)

CNMC a aprobat un raport privind proiectul de decret regal (PRD) care va reglementa sistemul de alerta publica
de catre serviciile de telefonie mobila in caz de dezastre sau urgente majore iminente sau in curs de desfasurare, care trebuie sa intre in vigoare inainte de 21 iunie 2022, asa cum prevede Codul european al comunicatiilor electronice. Aceste avertismente vor fi afisate sub forma unei ferestre pop-up pe telefoanele mobile ale oamenilor.

Pe Oligarh Mobile
O alerta pe telefonul mobil care va poate salva viata: asa functioneaza sistemul american de alerta de urgenta wireless.

Cu scopul de a actualiza canalele traditionale de avertizare, cum ar fi sirenele, radioul sau televiziunea, proiectul propune un sistem de avertizare prin difuzare celulara (CBS), care consta in trimiterea de alerte direct la toate terminalele din SUA. trimiterea de alerte direct la toate terminalele conectate la zona
care au legatura cu zona afectata de dezastru sau de urgenta. Mai multe state membre ale UE au optat pentru o varianta a acestui sistem numita EU-Alert, cum ar fi tarile de Jos (NL-Alert), Grecia (GR-Alert), Lituania (LT-Alert), Romania (RO-Alert) si Italia (IT-Alert).

CNMC saluta alegerea sistemului de radiodifuziune EU-Alert (cu tehnologie CBS), deoarece acesta consuma foarte putine resurse de retea
Acest lucru este esential intr-un scenariu de congestie previzibila ca urmare a unui dezastru iminent sau a unei situatii de urgenta. Cu toate acestea, CNMC propune urmatoarele imbunatatiri:

  • Notificarea alertelor
    Proiectul propune ca alertele trimise pe terminalele mobile sa fie emise de doua ori, dar, potrivit CNMC, ar trebui inclusa in mod expres posibilitatea de a trimite aceste alerte in alte limbi.

  • Obligatiile operatorilor
    CNMC recomanda includerea unei limite de timp pentru ca operatorul sa emita alerte din momentul primirii lor, de exemplu 10 secunde in cazul unor urgente iminente (cum ar fi un tsunami sau un cutremur).

  • Acord cu alte administratii
    Pentru a evita ca cetatenii sa primeasca alerte contradictorii, CNMC recomanda, ca o conditie pentru a permite unei administratii sa difuzeze alerte, ca domeniul de aplicare al acestora sa nu coincida cu cel al altor organisme.

Comunicatii de urgenta la 112

Imagine: 112 Comunidad de Madrid

Celalalt DRP asupra caruia CNMC a emis un raport este cel care urmareste sa integreze in legislatia spaniola o serie de masuri referitoare la 112
si definite de Codul european al comunicatiilor electronice, cum ar fi sistemul AML (Advanced Mobile Location) de localizare a apelantului de pe telefonul mobil si apelurile de urgenta la bordul autovehiculului (eCall). in acest sens, CNMC face urmatoarele propuneri:

  • Norma unica pentru reglementarea numerelor de urgenta
    Potrivit CNMC, un text legal unic ar trebui sa unifice reglementarea tuturor numerelor de urgenta (061, 062, 080, 085, 088, 091, 092 si 1006) si sa aiba in vedere extinderea obligatiilor de gratuitate pentru apelant, de rutare fara compensatie pentru operatori si de informare cu privire la locatia apelantului (care este furnizata Centrelor de Primire a Comunicatiilor de Urgenta).

  • Centrele de primire a comunicatiilor de urgenta (ECRC)
    Comisia recomanda sa se prevada cel mult un punct de acces la ECRC pe insula. in restul Spaniei, va fi cate unul pentru fiecare provincie.

  • Localizare mobila avansata (AML)
    in cazul functionalitatii de localizare mobila, CNMC recomanda, in special, sa se evalueze implicatiile utilizarii acestei functii in raport cu reglementarile privind protectia datelor.

Pe Oligarh
Cum sa-ti pui informatiile de urgenta pe ecranul de blocare Android

  • Apeluri de urgenta in roaming
    Potrivit CNMC, viitorul decret regal trebuie sa fie in concordanta cu regulamentul UE privind roamingul care va fi aprobat in cele din urma; de exemplu, stabilirea unor costuri de transmitere gratuita a informatiilor de localizare a utilizatorilor de roaming pentru operatorii de acces.

  • Reglementarea unificata a tuturor aspectelor relevante ale serviciilor de urgenta
    Comisia propune, printre altele, sa includa detalii privind datele de identificare si adresa abonatilor care trebuie furnizate SGDA.

  • Transmiterea numerelor de urgenta catre CNMC
    CNMC propune ca lista numerelor nationale ale serviciilor de urgenta sa fie trimisa la CNMC pentru a fi inclusa ulterior in baza de date europeana a acestor numere, gestionata de OAREC.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.